Health

De ce unele creme anticelulitice fac mai mult rău decât bine

M-am gândit să scriu această postare pentru acele fete care încă își pun speranțele de a scăpa de celulită într-o cremă. Eu personal sunt conștientă că o cremă nu te poate scăpa de aspectul de ”coajă de portocală” al picioarelor, dar cred că alături de dietă și sport, o pot ameliora. Din propria experiență, consider că o cremă anticelulitică poate hidrata foarte bine pielea, dar în niciun caz reduce xyz cm. Cel puțin, nu fără sport.

Ce ne facem totuși, când o cremă anticelulitică ne face mai mult rău aspectului picioarelor, dar și sănătății? Ei bine, se poate, deși o cremă poate părea inofensivă. A fost și încă este frenezie cu cremele anticelulitice care au efect de încălzire. Care ard, ustură și înroșesc pielea. Iar noi, în naivitatea noastră credem că doar atunci au cu adevărat efect și distrug nesuferita de celulită. De fapt, în acele momente microcirculația este activată, ajutată de acel masaj agresiv, de cele mai multe ori.

Producătorii acestor creme ar trebui să fie mai responsabili și să precizeze clar că aceste creme sunt contraindicate persoanelor cu o circulație periferică deficitară.

După ce am utilizat ceva timp astfel de creme cu efect termic (deși nu pot spune că am o celulită extrem de vizibilă), m-am trezit cu mai multe venectazii pe partea exterioară a picioarelor. Acestea sunt niște vinișoare foarte subțiri care se sparg și arată ca o pânză de păianjen. Este adevărat că sunt foarte puțin vizibile, dar ele există acum, iar înainte nu le aveam. Cauza lor principală este genetică, însă pot fi înrăutățite de excesul de căldură, mai ales dacă este aplicat direct (ceara pentru epilat, cremele anticelulitice cu efect de încălzire combinat cu masajul violent). Prefer epilatorul, deci ceara se exclude ca vinovată, iar cert este că nu le aveam înainte de folosirea acestor creme.

Ce alternative am găsit la cremele anticelulitice cu efect termic?

DSC_0778

Odată ce mi-am dat seama care este cauza venectaziilor mele (care din păcate nu se pot trata decât cu laser), am fost curioasă dacă le pot îmbunătăți starea cu o cremă cu efect opus, adică cu efect crio, care ar trebui să le contracteze și să le facă mai puțin vizibile. Cea mai la îndemână soluție a fost crio-gelul Supless de la Gerocossen. Încă nu l-am început, mai aștept puțin să se încălzească mai bine vremea, când sunt sigură că efectul răcoritor va fi binevenit. Cu siguranță va avea un review pe blog la momentul potrivit.

DSC_0781

Între timp, am primit în dar o altă cremă anticelulitică pe care aproape am terminat-o. Este vorba de gelul-cremă modelator de la Elmiplant. Deși Elmiplant este recunoscut pentru cremele anticelulitice din gama Cellulight cu efect termic, mă bucur tare mult că cea mai nouă nu are acest efect, ci este o cremă simplă, care hidratează foarte bine pielea, dar cam atât în cazul meu. Este adevărat că nu am avut chiar o dietă corespunzătoare și nici sport nu prea am făcut în perioada aplicării ei. Mirosul este acceptabil, eu încă nu am avut o cremă de acest tip care să miroasă divin, dar este de înțeles, având în vedere că cele mai multe conțin piper, chilli, guarana si mai știu eu ce. Intră foarte repede în piele și este plăcut acel efect de gel, deoarece este mai ușor de masat.

DSC_0780

Am lăsat pe ultimul loc cea mai sănătoasă alternativă pentru cremele anticelulitice. Este vorba de untul de cacao pur. Eu îl am la testat pe cel de la Life-flo pe care îl găsiți în magazinele Secom. Principalul lui rol este acela de hidratare, redă fermitatea pielii și ar trebui să reducă celulita. Avantajele lui, conform producătorului,  sunt următoarele :

  • Conține unt pur de cacao, nerafinat, din sursă organică
  • Este bogat în teobromină și cafeină, compuși care favorizează arderea grasimilor
  • Biocomponentele active din untul de cacao îmbunătățesc fluxul sangvin și drenarea limfatică
  • Formula îmbogățită cu vitamina E, cu acțiune antioxidantă și emolientă
  • Produs fără parabeni

Cocoa Pure Butter contribuie la reducerea aspectului de coaja de portocala al pielii, ajuta la eliminarea surplusului de lichide de la nivelul cutanat si reduce surplusul lipidic prin stimularea arderii grasimilor.

Eu aș putea adăuga că are un miros divin. Imaginați-vă doar că mirosiți cea mai neagră ciocolată pe care ați mâncat-o vreodată. Abia te poți abține să nu îl guști, păcat că este doar pentru uz extern. Dar și să miroși toată ca o ciocolățică, nu este tocmai rău.

Este în stare solidă și are culoarea albă. Poate fi topit la bain-marie sau la microunde. De fapt, cred că acesta este singurul dezavantaj pe care l-am găsit acestui produs, trebuie topit de fiecare dată, ceea ce îl face mai rar de folosit. Eu recunosc că îl aplic mai mult cu scop de hidratare o dată sau de două ori pe săptămână după duș, așa că nu vă pot spune mare lucru despre efectele sale anticelulitice.

DSC_0785

Voi ce părere aveți despre produsele  anticelulitice? Ați avut rezultate bune cu vreunul?

Cu drag,

SElena

8 thoughts on “De ce unele creme anticelulitice fac mai mult rău decât bine

  1. Foarte bun și complex articolul! Eu încă nu m-am apropiat de nici o cremă de asta, pe aceeași idee pe care o am în căpățână că o cremă nu te poate scăpa de celulită! :))

    1. Multumesc pentru apreciere! Cred ca bine ai facut. Am cam ajuns si eu la concluzia ca un ulei hidratant sau o lotiune e mai mult decat suficient.

  2. Imi plac mult recomandarile tale! Eu am folosit cam doua saptamani o crema de la Elmiplant cu efect de incalzire si ,,prostia mea” a fost ca am aplicat-o si pe gambe. Iar pe spatele lor deja incepusera sa fie vizibile niste vene de suprafata, iar crema le-a dilatat si mai mult. Mi-am dat seama la timp si am oprit folosirea si de atunci au stagnat (a trecut un an). Acum folosesc serul pentru drenaj si fermitate de la Ziaja, dar si o crema de la Elmiplant. Le folosesc pentru drenarea apei, insa am observat ca impreuna cu putin sport chiar au ajutat si la intinderea pielii si se mentine efectul (am incercat doar cu sport si nu am avut aceleasi rezultate). Plus ca acestea de care spun au ingrediente care protejeaza vasele de sange, deci un mare plus.

    1. Multumesc! Ar trebui sa ne documentam mai mult inainte de a folosi orice produs. Cam asta este concluzia mea…

  3. Si eu am avut experiente mai putin placute cu o crema cu efect de incalzire – nu ma simteam deloc bine cand o aplicam si zona imi ramanea rosie multa vreme. Am renuntat foarte repede la ea.
    Acum am chiar Elmiplantul de care vorbesti si tu, care imi place, fara a constata (inca) rezultatele lui. Interesanta ideea cu uleiul de cocos. De incercat. Banuiesc ca efectele se simt pe termen mai lung, dar merita incercat – banuiesc ca nu are importanta tipul acestuia.

    1. Bună, Iulia! Este vorba de unt de cacao, nu de cocos. Nici eu nu cred ca are atât de mare importanta marca. Singura problema este ca trebuie sa fii într-adevăr perseverenta, ceea ce poate fi chiar mai complicat decât și cu o simpla crema. Fiind un unt/ulei, trebuie masat foarte mult pentru a intra în piele și chiar și atunci rămâne pielea puțin unsuroasa. Cred ca de fapt asta este și ideea, foarte mult masaj.

  4. mie mi-a placut crema cu cafea verde de la cosmetic plant, cellufight-uL, iar acum tot pe elmiplant sunt, la gelul modelator pe care l-ai prezentat si tu. mi se pare ok, doar ca, sa fim serioasa, celulita nu dispare peste noapte!

Leave a Reply

