Health

Tartă cu mere dulce, dar fară zahăr

DSC_1183

Blogul acesta nu este unul despre mâncare, dar este printre altele unul în care putem împărtăși trucuri, sfaturi care să ne ajute să fim frumoase și sănătoase. Ador dulciurile (atât să le fac, cât și să le mânânc) și știu că reprezintă un dușman al siluetei, dar este pur si simplu atât de greu să reziști tentației unei prăjituri…

Pentru că de curând am avut ocazia să descopăr un produs care înlocuiește cu succes zahărul din prăjituri, cafea, ceai, m-am gândit să împărtășesc cu voi o rețetă de tartă cu mere (atât de bună mai ales acum toamna) și care nu are niciun un strop de zahăr.

Ingredientul-cheie cu care am înlocuit zahărul se numește Green Sugar și este un îndulcitor natural din extract de Stevia rebaudiana.

Stevia rebaudiana este o plantă originară din America de Sus, folosită din cele mai vechi timpuri pentru proprietățile de îndulcire. Studiile efectuate au permis descoperirea Rebaudiozidei A – un compus natural al plantei – ce îi conferă o putere de îndulcire de 300 de ori mai mare ca a zahărului, dar fără calorii. Rebaudiozida A și alte ingrediente de origine naturală conferă produsului Green Sugar un gust unic și o textură apropiată de cea a zahărului.

Green Sugar pudră se utilizează la prepararea dulciurilor și îndulcirea băuturilor (ceai, cafea, sucuri). Este stabil la coacere, fierbere sau congelare și nu fermentează. Cu o putere de îndulcire egală cu a zahărului, dar cu valoare energetică și indice glicemic zero, este recomandat în diete. Poate fi utilizat și de căttre persoanele diabetice.

INGREDIENTE: Îndulcitor pe bază de Rebaudiozida A din extract uscat de frunze de Stevia (Stevia rebaudiana) și eritritol. Fără materii prime modificate genetic.

DSC_1186

DSC_1189

Inițial, l-am încercat în cafea și ceai și am realizat că este nevoie de o cantitate foarte mică pentru a îndulci o cană mare de ceai/cafea și cel mai important este că nu am simțit diferențe în rău la gust, adică nu are acel gust amărui ca alți îndulcitori.

Ulterior, am zis că trebuie să fac ceva bun și ce putea fi mai potrivit decât o tartă cu mere coapte și scorțisoară într-o zi rece de octombrie?

Rețeta am luat-o de aici: http://www.petitchef.ro/retete/desert/tarta-cu-mere-fid-868283

Am înlocuit zahărul cu Green Sugar, iar zahărul vanilinat cu esență de vanilie. Am încercat-o și în variant cu zahăr, iar cea de acum cu Green Sugar este la fel de bună.

Și iată ce a ieșit:

DSC_0021DSC_0023

DSC_0026

DSC_0033

La ce mă tentează să folosesc GreenSugar? Ei bine, în limonadă, înghețată și biscuiți.

Green Sugar este produs de Laboratoarele Remedia și îl puteţi găsi în cinci forme de ambalare: Green Sugar comprimate , Green Sugar lichid, Green Sugar Sticks (pachete de 200, 100 şi 50 de bucăţi), Green Sugar Cooking 1000 g  şi Green Sugar Cooking 350 g.

Am mai spus-o și repet, nu sunt adepta dietelor, ci a unui stil de viață sănătos. Recunosc însă că am uneori abateri, însă nu le regret, am doar grijă să nu se repete frecvent.

Leave a Reply

