Health

Ce uleiuri mai folosesc şi cum

aromatherapy-bottlesScriam mai demult că atunci când vine vorba de o îngrijire eficientă a pielii, părului şi unghiilor, mizez mai mult pe ce ne oferă natura decât de marketing (a se citi n-şpe mii de loţiuni, creme, balsamuri etc.). Aşa că în ultimele zile mi-am reîntregit gama de uleiuri naturale şi mi-am dat seama că, documentându-mă despre ele, acestea sunt mai multe decât aş fi crezut (iar lista mea tot creşte).

În acelaşi timp mi-am dat seama că şi preţurile acestora diferă foarte mult în funcţie de unde le cumperi. Unii spun că la ei e mai scump pentru că sunt mai de calitate, însă eu nu am de unde să ştiu acest lucru până nu îl încerc şi pe ăla ieftin şi pe ăla scump.

DSC_0031

Pe unele dintre ele le-am achiziţionat cu intenţia de a-mi face o cremă pentru ten mixt, însă cred că le voi folosi şi separat. Sunt convinsă că aţi auzit de toate, mai ales că sunt folosite (într-o cantitate foarte mică, cel mai probabil) la prepararea produselor de îngrijire pe care le găsim în comerţ. Eu am fost însă curioasă cum arată şi cum se comportă ele şi în stare naturală, mai ales că sunt aşa lăudate.

Să le luăm pe rând:

ULEI DE RICIN

M-am gândit să încep cu acesta pentru că este cel mai cunoscut dintre cele din imaginea de mai sus. Nu o să dau foarte multe detalii pentru că cel mai probabil le ştiţi deja. Eu îl folosesc pe păr, gene şi uneori pe unghii. Se spune că ajută la îndesirea şi îngroşarea firelor de păr. Se foloseşte atât intern cât şi extern. Sticluţa de 100 ml costă aprox. 10 lei la magazinele naturiste.

DSC_0032 (2)

ULEI DIN ARBORE DE CEAI

Acesta este unul dintre uleiurile pe care vreau să le folosesc la prepararea cremei pentru faţă. Auzisem de el, dar nu i-am dat niciodată vreo atenţie deosebită până când am aflat că ar fi bun pentru tratarea acneei.

Am mai citit despre el că este un foarte bun antiseptic, tratează infecţiile septice, acneea si infecţiile vaginale, ajută la tratarea unor răni şi tăieturi superficiale.

Atenţie însă deoarece este foarte puternic, mai ales în stare pură. Eu l-am folosit pe două coşuri de pe obraz şi ustură destul de tare, dar nu atât pielea, cât ochii. Nu este un ulei gras.

Eu mi-am luat de la plafar o sticluţă de 10 ml, care a costat 15 lei.

DSC_0033 (2)

ULEI DE ARGAN

Îmi doream de mult timp uleiul de argan, însă întotdeauna mi s-a părut prea scump. Noroc că l-am găsit într-o variantă mini la un magazin naturist, unde am dat 11 lei pe o sticluţă de 10 ml. Pentru moment nu-mi trebuie mai mult mai ales că le voi folosi şi pe celelalte.

L-am luat special pentru păr. Ultimul şampon pe care l-am avut mi l-a uscat foarte tare, chiar dacă am folosit mereu fie mască, fie balsam. Uleiul de argan este cunoscut pentru proprietăţile sale benefice asupra părului. Chiar sunt curioasă dacă asupra părului meu se va vedea vreun efect al acestuia. Cu vântul care bate zilele astea, chiar sper să fie de ajutor părului meu.

Îmi doresc mult de tot să am din nou părul lung, dar pentru că se usucă foarte tare la vârfuri trebuie să-l tund mereu. Iar între un păr lung, dar degradat şi unul mediu, dar sănătos, îl prefer pe al doilea. Totuşi, sper în viitor la unul lung şi sănătos🙂

DSC_0034 (2)

ULEI DIN NUCĂ DE COCOS

…sau mai bine spus unt de cocos, pentru că acesta este solid, va trebui să-l topesc la bain-marie pentru a-l putea folosi.

Tot pentru părul meu uscat l-am luat. Chiar dacă eu nu mă confrunt cu mătreaţa, am citit că este eficient împotriva acesteia dacă este aplicat la rădăcina firului de păr. De asemenea, am fost surprinsă să văd că scrie pe el că poate fi folosit în cazuri de dureri reumatice şi osteoartrită, plus că are proprietăţi antibacteriene/antivirale.

L-am luat de la un magazin naturist şi a costat 11 lei sticluţa de 50 ml.

DSC_0042 (2)

ULEI DE MACADAMIA

De acest ulei  am auzit relativ recent (prin vara trecută), însă am citit că ar fi foarte apreciat pentru proprietăţile sale hidratante asupra pielii, conţinând foarte multe vitamine. M-a încântat când am văzut că poate fi folosit şi pe tenul mixt, aşa cum îl am eu. Şi acest ulei poate fi aplicat pe păr, dar şi ca demachiant pentru ochi. Îmi place şi că are pulverizator, uşurează mult folosirea. De câteva zile îl folosesc în locul cremei de mâini. Mai multe detalii despre el puteţi citi aici. La un preţ foarte bun poate fi cumpărat din magazinul naturist online PlantMag, unde o sticlă de 100 ml costă 16 lei.

DSC_0041 (2)

UNT DE SHEA

…sau unt de karité, cum mai este cunoscut. Şi untul de shea este foarte lăudat pentru efectele sale de hidratare, fiind eficient în tratarea arsurilor, rănilor, cicatricilor, dermatitei, psoriazisului, mătreţii şi vergeturilor.

Eu vreau să-l folosesc în primul rând ca bază în crema pentru ten mixt pe care vreau să o fac. Restul o voi folosi pe zonele de piele mai deshidratată.

Untul de shea organic (100g) a costat 18.5 lei la PlantMag. Eu am dat de acest magazin online acum vreo 3-4 luni şi îmi place că au şi produse cosmetice româneşti (Apidermin, Cosmetic Plant, Herbagen), ceaiuri şi alte produse bio la preţuri bune, iar comanda ajunge repede.

DSC_0037 (2)

Folosesc în continuare uleiul de măsline în măştile homemade pentru păr pe care mi le fac. Am mai avut ulei de migdale, pe care îl foloseam pentru mâini în timpul iernii, dar şi altele precum cel de mărar, uleiul de morcov şi uleiul de germeni de grâu.

În documentarea mea despre uleiuri, mi-am dat seama că mai am câteva pe listă pe care voi vrea să le încerc la un momentdat, printre care:

Uleiul de jojoba, uleiul de ylang-ylang, uleiul de sâmburi de struguri, untul de cacao, uleiul de nucă, de lavandă, uleiul esenţial de bergamot (împotriva acneei) şi probabil că lista va mai continua, pe măsură ce aflu eu de ele.

Acum sper doar să am răbdarea necesară pentru a le folosi cum trebuie… :) Nu-mi fac nici eu tot timpul măşti cu uleiuri, însă am perioade pe an când mă apucă mania.

Dacă ţi-a plăcut articolul, urmăreşte Fii mai frumoasă pe Facebook!

13 thoughts on “Ce uleiuri mai folosesc şi cum

  1. Interesant site-ul PlantMag, o sa dau o tura virtuala sa vad cu ce ma ademeneste😛.
    Am folosit si am cam tot ce ti-ai luat, exceptie uleiul esential arbore de ceai, esentiale nu am folosit deloc pe fata si nu cred ca o voi face prea curand.
    Sa le folosesti cu placere!

    1. Multumesc! Eu imi dau cu uleiul de arbore de ceai, imi place foarte mult ca usuca mult mai repede cosurile. Eu incerc pe cat posibil sa aplic strict pe cos, stiu ca nu prea sunt recomandate uleiurile esentiale pe ten, mai ales la tenurile sensibile. Am facut un compromis, sper sa nu-mi para rau.

    1. Dana, ne poti spune care ti se pare “periculos”. Am scris ceea ce am aflat si eu despre ele frunzarind internetul. Iar dintre uleiurile de mai sus, uleiul din arbore de ceai mi se pare putin mai dur cu pielea, pentru ca este ulei esential. Acum depinde si de tenul fiecareia. Eu mai folosesc si acum sticluta de mai sus si au trecut aproape 5 luni. Il aplic insa exact pe cosulet si acesta se usuca mult mai repede. Eu am oricum tenul mixt/gras si nu am avut probleme cu deshidratarea sau zone uscate ale pielii.

  2. confirm ca ulei din arbore de ceai este foarte eficient pentru acnee. Eu l-am folosit si am scapat de toate cosurile si puncte negre.Eu am folosit un ulei 100% pur din arbore de ceai tea tree de la Thursday Plantation care a fost foarte concentrat si puternic.

  3. Apopo de uleiul esential de arbore de ceai – in general, uleiurile esentiale, nu se folosesc fara a fi diluate pentru ca pot reactii alergice foarte puternice. Uleiurile esentiale se “dilueaza“ in ulei baza- gen ulei de masline, ulei germeni de grau- chiar ulei de floarea soarelui daca nu ai altceva.

    Foarte bun de folosit pentru corp este untul de cacao- eu am folosit acu ceva timp Favisol si mi s-a parut extrem de bun pentru piele oferind si hidratare, dar si protectie. De aceea, am hotarat sa-mi fac comanda pe farmacia Tei de un Unt de Cacao de la Herbavita. Foarte sanatos pentru par si piele este uleiul de canepa dar miroase ingrozitor si este foarte onctuos, dandu-se greu jos de pe par.

    Foarte sanatos pentru uz intern, dar si extern pentru par, unghii si piele este si uleiul din germeni de grau care se poate folosi in combinatii cu alte uleiuri, sau ca atare.

    1. De uleiul de cânepă chiar nu știam nimic. Multumesc pentru sfaturi. Am folosit si eu ulei din germeni de grâu, dar la fel, nu prea m-a încântat mirosul.

Leave a Reply

