Health

Uleiuri pentru o hidratare adevarata

Afara este tot mai cald asa ca in curand vom incepe sa purtam rochite si fustite. Chiar daca si pe timpul iernii am avut grija de pielea noastra si ne-am dat cu lotiuni, trebuie sa recunoastem ca nu am fost atat de atente ca acum, primavara, cand stim ca pielea va fi din nou la vedere.

Pentru ca si pe mine m-a luat “valul bio” si m-am gandit ca lotiunile din comert nu pot fi asa de prietenoase pe termen lung (avand in vedere parabenii si alte substante pe care le contin), m-am interesat tot mai mult de o alternativa. Am descoperit-o repede, este vorba de uleiurile cumparate de la plafar.

Inca din timpul iernii, am observat ca purtatul dresurilor zi de zi usuca foarte tare pielea de pe picioare, asa ca mi-am luat ulei de migdale dulci presat la rece. Hidrateaza foarte bine pielea, mai ales daca il folosesti imediat dupa dus. Este foarte bun si pentru hidratarea mainilor, mai ales iarna, cand gerul afecteaza pielea, dar si pentru zone precum sanii, unde pielea este mai fina. Eu nu am si nu am avut cearcane, dar am citit ca uleiul de migdale tamponat pe cearcane si lasat vreo jumatate de ora te ajuta sa scapi de ele.  De asemenea, uleiul de migdale dulci presat la rece reduce vergeturile proaspete daca este folosit pe termen lung.

Tot pentru corp mi-am luat apoi ulei de germeni de grau presat la rece. Si acesta este la fel de hidratant si ce este cel mai important, este 100% natural. Din ce am mai citit pe net si acest ulei este recomandat pentru reducerea vergeturilor. Probabil ca este eficient folosit pe termen fooooarte lung si daca vergeturile nu sunt vechi (altfel, doar laserul le mai scoate :().

Un ulei pe care il folosesc de mult timp este uleiul de ricin. Se spune despre el ca ajuta la cresterea genelor si a sprancenelor. Pe gene l-am incercat si eu mai demult cand eram prin liceu, insa nu am avut prea multa rabdare. Totusi, cred ca s-a vazut o mica diferenta. Ultima oara mi-am luat din DM ulei de ricin cu vitamina A. L-am luat special pentru par. M-am dat cu el la radacina firului de par sub forma de masca inainte de spalare. Il foloseam alternativ cu tinctura de ardei iute (o saptamana una, o saptamana cealalta) si chiar mi s-a regenerat parul, adica mi-au crescut multe fire noi de par. Acum ma chinui cu multe firicele rebele, dar asta e partea a doua😀. Intr-o postare viitoare o sa va povestesc despre masca mea de par dintr-un mix cu uleiuri calde.

Dintre cele pe care le folosesc eu, nu trebuie uitat uleiul de masline, despre care sunt convinsa ca ati auzit si voi cat de bun este, oricum ar fi utilizat.

Trebuie sa mai spun ca aceste uleiuri nu au un miros placut, din nefericire, si nici nu intra foarte repede in piele, de aceea trebuie folosita o cantitate mica de produs. Din pacate, acesta este pretul pe care trebuie sa-l platim pentru o hidratare sanatoasa si eficienta, dar si pentru o piele frumoasa peste ani. De asemenea, uleiurile de la plafar trebuie tinute la frigider.

Folositi lotiuni de corp, asa cum fac si eu, dar macar o data pe an, de preferat iarna sau la inceput de primavara, rasfatati-va pielea cu uleiuri presate la rece.

Pe lista mea cu produse de cumparat de la plafar sunt acum uleiul de argan si uleiul de cocos, despre care am auzit numai lucruri bune. Abia astept sa vad cum sunt.

Voi ce uleiuri ati folosit pana acum?

2 thoughts on “Uleiuri pentru o hidratare adevarata

Leave a Reply

